• Biznes
  • Działalność Firmy
  • Szkolenia
  • Marketing
  • Pieniądze
  • Poradnik Biznesmana
  • Biznes
  • Działalność Firmy
  • Szkolenia
  • Marketing
  • Pieniądze
  • Poradnik Biznesmana
  • Kontakt
  • Polityka Prywatności
  • Start
  • Biznes
  • Działalność Firmy
  • Szkolenia
  • Marketing
  • Pieniądze
  • Poradnik Biznesmana
  • Kontakt
  • Polityka Prywatności
  • Start

Wzrasta popularność Podcastów w Polsce

Marketing Napisany przez: Agnieszka Szozda 26-11-2019

Jak zauważono w zeszłym roku wzrosło zaciekawienie tematem podcastów w Polsce. Co raz częściej spotyka się specjalistyczne kanały tematyczne audio, które nie są tylko i wyłącznie tworem radiowym. Idea ta ma duże znaczenie w Ameryce Północnej. Podcasty stają się użytkowane nie tylko przez zwykłych ludzi, ale także przez inne przedsiębiorstwa, które używają ich jako innowacyjne narzędzie marketingowe.

Użytkowanie podcastów

Jako pierwsze pojawiły się w Stanach Zjednoczonych, a dopiero później trafiły do Europy. Zgodnie z najnowszymi danymi  w USA podcasty są używane przez 90 mln ludzi. Większość z tej grupy stanowią mężczyźni, a przede wszystkim to młode osoby. Podobnie sytuacja wygląda w Polsce, ponieważ również występuje przewaga płci męskiej nad żeńską oraz najczęstszymi odbiorcami podcastów są młode osoby w przedziale wiekowym od 19 do 24 lat. Zgodnie z danymi Spotify, jego użytkownicy najczęściej słuchają tematów związanych ze sztuką i rozrywką, edukacją oraz komedią. Są to treści, które wzbogacają wiedzę bądź mają formę relaksacyjną. W Stanach osoby głównie słuchają muzyki, wiadomości oraz newsów ze świata rozrywki i celebryckiego. Treści te tam, głównie spotkać można w stacjach radiowych.

Wzrasta popularność Podcastów w Polsce

Zestawienie radia z podcastami

Radia dostrzegły potencjał podcastów i zaczęły je wykorzystywać. Nie ma absolutnie mowy o zastępowaniu radia. Dzięki rozwojowi technologicznemu powstają aplikacje i platformy, znajdujące się w Internecie, które pozwalają na odsłuchanie takich nagrań w każdej chwili. Podcasty nie tylko występują w sieci, spotkać jej można również w odbiornikach radiowych. Nie można mówić o rywalizacji między radiem, a podcastami. Zauważa się ich wzajemną współpracę, poprzez którą się uzupełniają. Podcasty zaczynają odgrywać ważną rolę w reklamie, dane pokazują, że aż 63 % reklamodawców planuje zwiększyć koszty przekazywane właśnie na nie. Związane jest to ze wzroste popularności reklam audio i sound brandingu. Są to przyjazne informacje dla osób, dla których ta forma przekazu jest ulubioną.

 

Poprzedni artykuł

Katalogi SEO - co to jest?

Kolejny artykuł

Sklep z winami - jak dobrze wybrać alkohol?



Marketing

Jak zorganizować udany event?

Marketing

Czym właściwie charakteryzuje się skuteczny komunikat reklamowy?

Marketing

Czym jest folder reklamowy, co powinien zawierać i jak go stworzyć?

  • Ciekawe
Na czym dokładnie polega influencer marketing?
01-02-2020
Angielski biznesowy — Czym jest, dlaczego warto się go uczyć i jak przebiega cały proces nauki?
14-09-2019
Jak wygląda proces produkcji etykiet?
15-07-2021
Czym jest analiza FMEA?
17-12-2019
  • Najnowsze
Skylock- rowerowa blokada przyszłości
30-01-2020
Jak działają firmy antywindykacyjne?
11-09-2019
Czy warto inwestować w szkolenia zarządzania zespołem?
01-05-2022
Przewierty horyzontalne jako lepsza alternatywa dla przewiertów liniowych
09-05-2022
  • Popularne
Konsulting kluczem do sukcesu
19-12-2019
Jak zbudować silny wizerunek marki?
25-11-2019
6 sposobów na work-life balance
01-12-2020
Przyczyny opóźnień lotów
06-11-2019
  • Top10
Jakie działania obejmuje obsługa prawna firm?
18-12-2021
Jak skutecznie nawiązać współpracę handlową z Egiptem?
15-08-2021
Czy skrzynki na wino z nadrukiem są dobrym pomysłem na gadżet reklamowy?
20-04-2020
Carsharing w Lublinie
22-07-2019
© Twój pomysł na biznes