• Biznes
  • Działalność Firmy
  • Szkolenia
  • Marketing
  • Pieniądze
  • Poradnik Biznesmana
  • Biznes
  • Działalność Firmy
  • Szkolenia
  • Marketing
  • Pieniądze
  • Poradnik Biznesmana
  • Kontakt
  • Polityka Prywatności
  • Start
  • Biznes
  • Działalność Firmy
  • Szkolenia
  • Marketing
  • Pieniądze
  • Poradnik Biznesmana
  • Kontakt
  • Polityka Prywatności
  • Start

Wzrasta popularność Podcastów w Polsce

Marketing Napisany przez: Agnieszka Szozda 26-11-2019

Jak zauważono w zeszłym roku wzrosło zaciekawienie tematem podcastów w Polsce. Co raz częściej spotyka się specjalistyczne kanały tematyczne audio, które nie są tylko i wyłącznie tworem radiowym. Idea ta ma duże znaczenie w Ameryce Północnej. Podcasty stają się użytkowane nie tylko przez zwykłych ludzi, ale także przez inne przedsiębiorstwa, które używają ich jako innowacyjne narzędzie marketingowe.

Użytkowanie podcastów

Jako pierwsze pojawiły się w Stanach Zjednoczonych, a dopiero później trafiły do Europy. Zgodnie z najnowszymi danymi  w USA podcasty są używane przez 90 mln ludzi. Większość z tej grupy stanowią mężczyźni, a przede wszystkim to młode osoby. Podobnie sytuacja wygląda w Polsce, ponieważ również występuje przewaga płci męskiej nad żeńską oraz najczęstszymi odbiorcami podcastów są młode osoby w przedziale wiekowym od 19 do 24 lat. Zgodnie z danymi Spotify, jego użytkownicy najczęściej słuchają tematów związanych ze sztuką i rozrywką, edukacją oraz komedią. Są to treści, które wzbogacają wiedzę bądź mają formę relaksacyjną. W Stanach osoby głównie słuchają muzyki, wiadomości oraz newsów ze świata rozrywki i celebryckiego. Treści te tam, głównie spotkać można w stacjach radiowych.

Wzrasta popularność Podcastów w Polsce

Zestawienie radia z podcastami

Radia dostrzegły potencjał podcastów i zaczęły je wykorzystywać. Nie ma absolutnie mowy o zastępowaniu radia. Dzięki rozwojowi technologicznemu powstają aplikacje i platformy, znajdujące się w Internecie, które pozwalają na odsłuchanie takich nagrań w każdej chwili. Podcasty nie tylko występują w sieci, spotkać jej można również w odbiornikach radiowych. Nie można mówić o rywalizacji między radiem, a podcastami. Zauważa się ich wzajemną współpracę, poprzez którą się uzupełniają. Podcasty zaczynają odgrywać ważną rolę w reklamie, dane pokazują, że aż 63 % reklamodawców planuje zwiększyć koszty przekazywane właśnie na nie. Związane jest to ze wzroste popularności reklam audio i sound brandingu. Są to przyjazne informacje dla osób, dla których ta forma przekazu jest ulubioną.

 

Poprzedni artykuł

Zarządzanie wspólnotą – na czym polega i jak wybrać najlepszego zarządcę?

Kolejny artykuł

Dormer Pramet – największy producent narzędzi skrawających dla przemysłu maszynowego



Marketing

Jak zbudować silny wizerunek marki?

Marketing

Na czym dokładnie polega influencer marketing?

Marketing

Katalogi SEO - co to jest?

  • Ciekawe
Co to jest marketing mix?
15-04-2020
Czym jest analiza FMEA?
16-12-2019
Carsharing w Lublinie
22-07-2019
Jak rozliczyć upominki dla pracowników?
30-01-2020
  • Najnowsze
Lekcje angielskiego dla dzieci w Krakowie - dlaczego warto się na nie zdecydować?
10-05-2022
Jakie etui na MacBook Air 13?
16-05-2022
6 sposobów na work-life balance
01-12-2020
Porady prawne na telefon.
21-04-2020
  • Popularne
Budowa efektywnego zespołu
27-01-2021
Tenis - wartościowa dyscyplina dla każdego
12-02-2024
Jak zorganizować udany event?
21-12-2019
Wynajem mieszkania czy zakup własnej nieruchomości?
25-02-2020
  • Top10
Jak motywować pracowników?
21-12-2020
Konsulting kluczem do sukcesu
19-12-2019
Planowanie programów lojalnościowych i ich realizacja
22-06-2021
Najbardziej efektowne hotele w Polsce
21-02-2020
© Twój pomysł na biznes