Z pewnością naprawdę niewiele osób zastanawia się, co wpływa na podejmowane przez nas decyzje zakupowe. Oczywiście duży wpływ mają opinię innych osób, a najbardziej tych, których lubimy oraz szanujemy. Ten aspekt jest bardzo szczegółowo wykorzystywany w marketingu. W związku z tym w ostatnich latach dużą popularnością cieszy się influencer marketingiem. Z każdym rokiem ta forma reklamy wykorzystywane jest przez coraz większą ilość przedsiębiorstw.
Influencer marketing – co to dokładnie jest?
Oczywiście w dzisiejszych czasach influencer marketing definiowany jest na wiele różnych sposobów. Przyjmuje się jednak, że to jedna z form internetowej reklamy. Korzysta ona z rozpoznawalności oraz popularności wielu osób, które zajmują się reklamą konkretnej marki czy też danego produktu i usługi. Influencer marketing wszystkie działania promocyjne zleca influencerom. Ich głównym zadaniem jest udzielanie się w mediach społecznościowych. Ważną cechą jest to, aby posiadali oni duża ilość wiernych odbiorców. Prowadzone badania dowodzą, że 3 na 4 osoby decydując się na zakup produktów przez Internet, wyszukują licznych informacji na ich temat w mediach społecznościowych.
Jaką rolę odgrywa influencer?
Większość z nas wie już, na czym dokładnie polega influencer marketing, jednak nie do końca rozumie rolę jakom odgrywają influencerzy. Mają oni za zadanie między innymi promowanie danej marki czy też produktów oraz usług. Wszystkie podejmowane przez nich działania mają na celu zbudowanie autentycznych więzi z klientami. Influencerem powinna zostać osoba, która jest znana w mediach społecznościowych oraz posiada duże grono odbiorców. Influencer marketing nie wymaga więc od przedsiębiorstwa budowania własnej grupy docelowej w działaniach reklamowych. Oczywiście obecnie ta forma marketingu nie jest bardzo rozpowszechniona, jednak z każdym rokiem zwiększa się liczba przedsiębiorstw decydujących się na korzystanie z tych działań reklamowych. Jak widać, wszystkie zadania zlecane są dokładnie wybieranym osobom, które nazywamy influencerem.