Platforma B2B skierowana jest głównie do właścicieli sklepów internetowych, którzy dążą do ciągłego rozwoju swojej firmy, generowania coraz większych zysków i aktywnego budowania relacji z Klientami. Dodatkowo dobrze zaprojektowana platforma B2B ma pozytywny wpływ na redukcję kosztów generowanych w ramach obsługi posprzedażowej, ale bez pogorszenia jej jakości.
Projektowanie platformy B2B kluczem do sukcesu
Oczywiście niezbędne jest wykorzystanie najnowszych technologii w zakresie stworzenia efektywnej platformy B2B, dzięki której będzie możliwe wdrożenie najlepszych rozwiązań mających na celu wzrost zainteresowania zakupem oferowanych produktów. Aby dokonać najlepszych wyborów w kwestii wdrożenia platformy B2B konieczne jest dogłębne zbadanie rynku pod każdym względem, głównie w zakresie oczekiwań potencjalnych Klientów, ewentualne dostrzeganie zmian, jakie zaszły w porównaniu do poprzednich okresów. Możliwe jest oczywiście zastosowanie gotowych rozwiązań, dedykowanych dla platformy B2B, chodzi tutaj o moduły w postaciach kalkulatorów, kreatorów, czy konfiguratorów. Ważne, by wybrać firmę, która do każdego etapu wprowadza innowacyjne metody, a pracownicy Działu IT stają każdorazowo na wysokości zadania i oferują Klientom jak najszybszy dostęp do nowo powstałej platformy B2B.
Korzyści wynikające z wdrożenia platformy B2B
Wdrożenie platformy B2B prowadzi do podniesienia jakości świadczonych usług, ponieważ dzięki niej przedsiębiorca oferuje swoim klientom znacznie szybsze reakcje na ich potrzeby, ma wgląd do składanych zamówień przez całą dobę, dlatego może wychwycić ewentualne nieprawidłowości i wdrożyć plan naprawy. Gdy komunikacja z Klientami zostanie skutecznie usprawniona, będą oni świadomi, że dokonywanie zakupów na danej platformie B2B jest komfortowe, a w przypadku pojawiających się problemów istnieje możliwość szybkiej reakcji ze strony osób zarządzających sklepem internetowym. Ogromną zaletą idealnie stworzonej platformy B2B jest samoobsługa Klientów, którzy nie mają problemów ze składaniem zamówień hurtowych, gdyż wszystkie produkty są dla nich dostępne w tym zakresie. Wszystko to można zawdzięczać prawidłowo i profesjonalnie stworzonej stronie internetowej, która nie wymaga stałej ingerencji osób ją obsługujących, ponieważ jest na tyle intuicyjna, że zapewnia Klientom swobodę zamawiania różnych produktów. Usprawnienie procesów sprzedażowych wyjdzie na dobre każdej nowoczesnej firmie, zadowolenie Klienta jest powodem, dla którego zmniejsza się liczba zgłoszeń mailowych i telefonicznych, a tym samym zmniejszane są koszty utrzymywanie Biur Obsługi Klienta. Właściwa i profesjonalna platforma b2b powinna być stworzona po zgromadzeniu wszystkich potrzebnych informacji na wiele pokrewnych tematów, ważne jest zbadanie konkurencji oraz prześledzenie podejmowanych przez nią działań. Należy pamiętać, że słabe strony konkurenta mogą stać się atutem dla firm działających w tej samej branży, śmiało można więc stwierdzić, że sukces w sprzedaży za pośrednictwem sklepu internetowego jest zależny od wielu czynników.
![](img/cb503420-92d4-4322-9feb-8f6738178b7d.png)