• Biznes
  • Działalność Firmy
  • Szkolenia
  • Marketing
  • Pieniądze
  • Poradnik Biznesmana
  • Biznes
  • Działalność Firmy
  • Szkolenia
  • Marketing
  • Pieniądze
  • Poradnik Biznesmana
  • Kontakt
  • Polityka Prywatności
  • Start
  • Biznes
  • Działalność Firmy
  • Szkolenia
  • Marketing
  • Pieniądze
  • Poradnik Biznesmana
  • Kontakt
  • Polityka Prywatności
  • Start

Content marketing - co to jest?

Marketing Napisany przez: Katarzyna Miazek, Żaneta Rowińska 19-01-2023

Praca w dziale marketingowym wiąże się z wieloma czynnościami, które wykonuje się w ramach współpracy z firmami z różnych branż. To między innymi tworzenie zachęcających do zakupu produktów i usług haseł reklamowych, sloganów. Powstaje wiele ciekawych i rozbudowanych kampanii promocyjnych. Wykorzystuje się ponadto content marketing, którego głównym celem jest zawieranie długoterminowych relacji z klientem.

Jakie cele realizowane są w ramach content marketingu?

Tworząc treści kierowane bezpośrednio do klientów tworzy się z nimi silną więź, w drodze czego stają się oni aktywnymi zwolennikami marki. Wszystkie wdrożone działania powinny być zatem dobrze przemyślane i pozwolić na pozyskanie grona lojalnych klientów. Aby było to możliwe niezbędne jest wskazanie dokładnej grupy odbiorców, z którymi firmę połączą silne relacje, emocjonalne. Wśród podejmowanych działań content marketingu można znaleźć zatem tworzenie i publikowanie interesujących treści, zwrócenia uwagi grupy docelowej, budowa wzajemnych relacji. Wszystkie tworzone treści są przeznaczone do rozpowszechniania ich w sieci. Mogą one przybierać różne formy.

Content marketing - co to jest?

Podobieństwo content marketingu do SEO

Content marketing można dytrybuować na wiele sposobów, na przykład poprzez newslettery, mailing, umieszczanie postów w social mediach. Jednak na widoczność w sieci wpływają jeszcze inne czynniki, w tym wysoka jakość publikowanych treści. Tylko wówczas pozycja danej firmy w wyszukiwarce Google jest na tyle wysoka, że potencjalni odbiorcy mogą do niej dotrzeć. Łączenie ze sobą elementów content marketingu i SEO potrafi zajmować dużą ilość czasu, ale z pewnością są to działania przynoszące wymierne efekty w dłuższej perspektywie.

Nowoczesne formy content marketingu

Formy, w jakich prowadzony jest content marketing zależy między innymi od segmentu, w jakim działa przedsiębiorstwo. Zanim rozpocznie się jakiekolwiek działania w zakresie content marketingu potrzebne są szczegółowe analizy. Należy wiedzieć, jakie główne cechy wykazuje docelowa grupa klientów, czym sugeruje się przy podejmowaniu decyzji zakupowych. Potrzebna okazuje się również wiedza o rodzaju mediów, z których jej przedstawiciele korzystają najwięcej i najczęściej.

Poprzedni artykuł

Najbardziej efektowne hotele w Polsce

Kolejny artykuł

Dlaczego warto prowadzić blog firmowy?



Marketing

Co to jest marketing mix?

Marketing

Jak zorganizować udany event?

Marketing

Czym jest folder reklamowy, co powinien zawierać i jak go stworzyć?

  • Ciekawe
Co to jest marketing mix?
15-04-2020
Czym jest analiza FMEA?
16-12-2019
Carsharing w Lublinie
22-07-2019
Jak rozliczyć upominki dla pracowników?
30-01-2020
  • Najnowsze
Lekcje angielskiego dla dzieci w Krakowie - dlaczego warto się na nie zdecydować?
10-05-2022
Jakie etui na MacBook Air 13?
16-05-2022
6 sposobów na work-life balance
01-12-2020
Porady prawne na telefon.
21-04-2020
  • Popularne
Budowa efektywnego zespołu
27-01-2021
Tenis - wartościowa dyscyplina dla każdego
12-02-2024
Jak zorganizować udany event?
21-12-2019
Wynajem mieszkania czy zakup własnej nieruchomości?
25-02-2020
  • Top10
Jak motywować pracowników?
21-12-2020
Konsulting kluczem do sukcesu
19-12-2019
Planowanie programów lojalnościowych i ich realizacja
22-06-2021
Najbardziej efektowne hotele w Polsce
21-02-2020
© Twój pomysł na biznes