• Biznes
  • Działalność Firmy
  • Szkolenia
  • Marketing
  • Pieniądze
  • Poradnik Biznesmana
  • Biznes
  • Działalność Firmy
  • Szkolenia
  • Marketing
  • Pieniądze
  • Poradnik Biznesmana
  • Kontakt
  • Polityka Prywatności
  • Start
  • Biznes
  • Działalność Firmy
  • Szkolenia
  • Marketing
  • Pieniądze
  • Poradnik Biznesmana
  • Kontakt
  • Polityka Prywatności
  • Start

Content marketing - co to jest?

Marketing Napisany przez: Katarzyna Miazek, Żaneta Rowińska 19-01-2023

Praca w dziale marketingowym wiąże się z wieloma czynnościami, które wykonuje się w ramach współpracy z firmami z różnych branż. To między innymi tworzenie zachęcających do zakupu produktów i usług haseł reklamowych, sloganów. Powstaje wiele ciekawych i rozbudowanych kampanii promocyjnych. Wykorzystuje się ponadto content marketing, którego głównym celem jest zawieranie długoterminowych relacji z klientem.

Jakie cele realizowane są w ramach content marketingu?

Tworząc treści kierowane bezpośrednio do klientów tworzy się z nimi silną więź, w drodze czego stają się oni aktywnymi zwolennikami marki. Wszystkie wdrożone działania powinny być zatem dobrze przemyślane i pozwolić na pozyskanie grona lojalnych klientów. Aby było to możliwe niezbędne jest wskazanie dokładnej grupy odbiorców, z którymi firmę połączą silne relacje, emocjonalne. Wśród podejmowanych działań content marketingu można znaleźć zatem tworzenie i publikowanie interesujących treści, zwrócenia uwagi grupy docelowej, budowa wzajemnych relacji. Wszystkie tworzone treści są przeznaczone do rozpowszechniania ich w sieci. Mogą one przybierać różne formy.

Content marketing - co to jest?

Podobieństwo content marketingu do SEO

Content marketing można dytrybuować na wiele sposobów, na przykład poprzez newslettery, mailing, umieszczanie postów w social mediach. Jednak na widoczność w sieci wpływają jeszcze inne czynniki, w tym wysoka jakość publikowanych treści. Tylko wówczas pozycja danej firmy w wyszukiwarce Google jest na tyle wysoka, że potencjalni odbiorcy mogą do niej dotrzeć. Łączenie ze sobą elementów content marketingu i SEO potrafi zajmować dużą ilość czasu, ale z pewnością są to działania przynoszące wymierne efekty w dłuższej perspektywie.

Nowoczesne formy content marketingu

Formy, w jakich prowadzony jest content marketing zależy między innymi od segmentu, w jakim działa przedsiębiorstwo. Zanim rozpocznie się jakiekolwiek działania w zakresie content marketingu potrzebne są szczegółowe analizy. Należy wiedzieć, jakie główne cechy wykazuje docelowa grupa klientów, czym sugeruje się przy podejmowaniu decyzji zakupowych. Potrzebna okazuje się również wiedza o rodzaju mediów, z których jej przedstawiciele korzystają najwięcej i najczęściej.



Marketing

Na czym dokładnie polega influencer marketing?

Marketing

Ramki do tablic rejestracyjnych – sposób na promocję biznesu

Marketing

Reklama na Facebook-u. Jak w 20 w minut stworzyć i uruchomić swoją kampanię reklamową? Proces tworzenia reklamy na FB

  • Ciekawe
Content marketing - co to jest?
19-01-2023
Wykorzystanie networkingu w praktyce
29-11-2019
Sposoby tworzenia grafików pracy
24-03-2020
Skok ze spadochronem, jako sposób na odstresowanie się dla właścicieli firm.
11-12-2021
  • Najnowsze
Czym właściwie charakteryzuje się skuteczny komunikat reklamowy?
29-11-2019
Kilka aspektów prowadzenia biznesu w Polsce
14-06-2021
Jak odliczać szkolenia dla pracowników?
16-01-2020
Dlaczego warto zainwestować w firmowy terminal płatniczy?
03-09-2021
  • Popularne
Zakup towarów przed rozpoczęciem działalności firmy a spis z natury
27-07-2020
Czym jest analiza SWOT?
04-01-2021
Firmy antywindykacyjne — Przekonaj się, jak działają takie firmy oraz czy warto skorzystać z ich pomocy!
11-09-2019
Oprogramowanie do zarządzania logistyką wewnętrzną – system ERP czy WMS?
16-05-2020
  • Top10
Korzyści z wdrożenia platformy B2B
13-11-2019
Dlaczego warto prowadzić blog firmowy?
25-07-2021
Jakie etui na MacBook Air 13?
16-05-2022
Jak motywować pracowników?
21-12-2020
© Twój pomysł na biznes