• Biznes
  • Działalność Firmy
  • Szkolenia
  • Marketing
  • Pieniądze
  • Poradnik Biznesmana
  • Biznes
  • Działalność Firmy
  • Szkolenia
  • Marketing
  • Pieniądze
  • Poradnik Biznesmana
  • Kontakt
  • Polityka Prywatności
  • Start
  • Biznes
  • Działalność Firmy
  • Szkolenia
  • Marketing
  • Pieniądze
  • Poradnik Biznesmana
  • Kontakt
  • Polityka Prywatności
  • Start

Czym jest folder reklamowy, co powinien zawierać i jak go stworzyć?

Marketing Napisany przez: Monika Głogoczowska 22-01-2020

Reklama jest w dzisiejszych czasach swoistym „być albo nie być” przedsiębiorstw. Działania promocyjne mogą być realizowane w różny sposób, z wykorzystaniem bardzo zróżnicowanych nośników. Jednym z nich są tradycyjne foldery reklamowe – jedne z najbardziej klasycznych narzędzi reklamowych, które oferują wysoką skuteczność. Czym są foldery reklamowe i jak należy je projektować, aby prawidłowo spełniły swoją rolę promocyjną?

Czym są foldery reklamowe i z czego wynika ich popularność?

Foldery reklamowe od lat są jednymi z najczęściej stosowanych narzędzi reklamowych. Zazwyczaj mają postać jednego arkusza papieru, który może zostać podzielony na różne formaty oraz liczyć maksymalnie 4 strony. Głównym zadaniem folderów reklamowych jest prezentowanie usług oraz oferty firmy w czytelnej oraz atrakcyjnej wizualnie dla odbiorców formie. W folderach reklamowych, oprócz tekstu często występują także ilustracje, wykresy, mapy oraz innego rodzaju dane w formie graficznej. Celem folderów jest bowiem przyciągnięcie uwagi odbiorcy oraz zainteresowanie go przedstawioną ofertą.

Foldery reklamowe cieszą się niezmienną popularnością od wielu lat. Zainteresowanie nimi jest podyktowane kilkoma czynnikami. Po pierwsze, foldery reklamowe są stosunkowo niedrogie w wykonaniu i przygotowaniu, co pozwala na korzystanie z nich zarówno małym firmom o ograniczonym budżecie na działania promocyjne, jak i dużym przedsiębiorstwom, dla których foldery reklamowe stanowią jedno z wielu narzędzi promocyjnych.

Po drugie, foldery reklamowe są znacznie mniej nachalną formą reklamy od kampanii prowadzonych w mediach, billboardów czy ulotek, przez co są w stanie zyskać zainteresowanie większej liczby osób. Trzecim atutem folderów jest natomiast ich uniwersalność – tego typu materiały mogą być bowiem udostępnione do wglądu klientów zarówno w samej siedzibie firmy, jak i rozpowszechniane poza nią, np. podczas targów, konferencji oraz innych branżowych wydarzeń.

Czym jest folder reklamowy, co powinien zawierać i jak go stworzyć?

Od projektu do druku folderów, czyli jak stworzyć idealny folder reklamowy?

Na folderze reklamowym powinny znaleźć się najważniejsze informacje na temat firmy oraz jej oferty. Na samym końcu warto umieścić także dane teleadresowe firmy oraz dostępne metody kontaktu. Całość powinna być czytelna i przejrzysta dla odbiorcy oraz prezentować się estetycznie. Opis produktów i usług musi być natomiast ukierunkowany na wskazanie najważniejszych korzyści dla odbiorców, które mogą zostać dodatkowo wzmocnione przez opinie zadowolonych klientów. Estetyka, kolorystyka oraz ogólny wygląd folderów powinien być ponadto zgodny z identyfikacją wizualną firmy oraz wzbudzać w odbiorcach pozytywne skojarzenia i wrażenia wzrokowe.

Szczególne znaczenie dla estetyki folderów reklamowych ma jakość wykorzystanych do ich stworzenia grafik. Zdjęcia oraz ilustracje, które wybierzemy muszą być wysokiej jakości, aby druk folderów został wykonany w prawidłowy sposób. Jeśli mamy pewne wątpliwości lub chcielibyśmy sprawdzić, jak prezentują się nasze materiały reklamowe po zrealizowaniu, warto natomiast wykonać próbny druk folderów, który pozwoli wprowadzić niezbędne korekty i modyfikacje przed wydrukowaniem kompletnego nakładu.

 

Poprzedni artykuł

Firmy antywindykacyjne — Przekonaj się, jak działają takie firmy oraz czy warto skorzystać z ich pomocy!

Kolejny artykuł

Książki o marketingu internetowym — kompendium wiedzy kompendium wiedzy i inspiracji dla przedsiębiorców



Marketing

Reklama na Facebook-u. Jak w 20 w minut stworzyć i uruchomić swoją kampanię reklamową? Proces tworzenia reklamy na FB

Marketing

Niezapomniane wydarzenie

Marketing

Dlaczego warto zainwestować w ekologiczne gadżety?

  • Ciekawe
Co to jest marketing mix?
15-04-2020
Czym jest analiza FMEA?
16-12-2019
Carsharing w Lublinie
22-07-2019
Jak rozliczyć upominki dla pracowników?
30-01-2020
  • Najnowsze
Lekcje angielskiego dla dzieci w Krakowie - dlaczego warto się na nie zdecydować?
10-05-2022
Jakie etui na MacBook Air 13?
16-05-2022
6 sposobów na work-life balance
01-12-2020
Porady prawne na telefon.
21-04-2020
  • Popularne
Budowa efektywnego zespołu
27-01-2021
Tenis - wartościowa dyscyplina dla każdego
12-02-2024
Jak zorganizować udany event?
21-12-2019
Wynajem mieszkania czy zakup własnej nieruchomości?
25-02-2020
  • Top10
Jak motywować pracowników?
21-12-2020
Konsulting kluczem do sukcesu
19-12-2019
Planowanie programów lojalnościowych i ich realizacja
22-06-2021
Najbardziej efektowne hotele w Polsce
21-02-2020
© Twój pomysł na biznes