Reklama jest w dzisiejszych czasach swoistym „być albo nie być” przedsiębiorstw. Działania promocyjne mogą być realizowane w różny sposób, z wykorzystaniem bardzo zróżnicowanych nośników. Jednym z nich są tradycyjne foldery reklamowe – jedne z najbardziej klasycznych narzędzi reklamowych, które oferują wysoką skuteczność. Czym są foldery reklamowe i jak należy je projektować, aby prawidłowo spełniły swoją rolę promocyjną?
Czym są foldery reklamowe i z czego wynika ich popularność?
Foldery reklamowe od lat są jednymi z najczęściej stosowanych narzędzi reklamowych. Zazwyczaj mają postać jednego arkusza papieru, który może zostać podzielony na różne formaty oraz liczyć maksymalnie 4 strony. Głównym zadaniem folderów reklamowych jest prezentowanie usług oraz oferty firmy w czytelnej oraz atrakcyjnej wizualnie dla odbiorców formie. W folderach reklamowych, oprócz tekstu często występują także ilustracje, wykresy, mapy oraz innego rodzaju dane w formie graficznej. Celem folderów jest bowiem przyciągnięcie uwagi odbiorcy oraz zainteresowanie go przedstawioną ofertą.
Foldery reklamowe cieszą się niezmienną popularnością od wielu lat. Zainteresowanie nimi jest podyktowane kilkoma czynnikami. Po pierwsze, foldery reklamowe są stosunkowo niedrogie w wykonaniu i przygotowaniu, co pozwala na korzystanie z nich zarówno małym firmom o ograniczonym budżecie na działania promocyjne, jak i dużym przedsiębiorstwom, dla których foldery reklamowe stanowią jedno z wielu narzędzi promocyjnych.
Po drugie, foldery reklamowe są znacznie mniej nachalną formą reklamy od kampanii prowadzonych w mediach, billboardów czy ulotek, przez co są w stanie zyskać zainteresowanie większej liczby osób. Trzecim atutem folderów jest natomiast ich uniwersalność – tego typu materiały mogą być bowiem udostępnione do wglądu klientów zarówno w samej siedzibie firmy, jak i rozpowszechniane poza nią, np. podczas targów, konferencji oraz innych branżowych wydarzeń.
Od projektu do druku folderów, czyli jak stworzyć idealny folder reklamowy?
Na folderze reklamowym powinny znaleźć się najważniejsze informacje na temat firmy oraz jej oferty. Na samym końcu warto umieścić także dane teleadresowe firmy oraz dostępne metody kontaktu. Całość powinna być czytelna i przejrzysta dla odbiorcy oraz prezentować się estetycznie. Opis produktów i usług musi być natomiast ukierunkowany na wskazanie najważniejszych korzyści dla odbiorców, które mogą zostać dodatkowo wzmocnione przez opinie zadowolonych klientów. Estetyka, kolorystyka oraz ogólny wygląd folderów powinien być ponadto zgodny z identyfikacją wizualną firmy oraz wzbudzać w odbiorcach pozytywne skojarzenia i wrażenia wzrokowe.
Szczególne znaczenie dla estetyki folderów reklamowych ma jakość wykorzystanych do ich stworzenia grafik. Zdjęcia oraz ilustracje, które wybierzemy muszą być wysokiej jakości, aby druk folderów został wykonany w prawidłowy sposób. Jeśli mamy pewne wątpliwości lub chcielibyśmy sprawdzić, jak prezentują się nasze materiały reklamowe po zrealizowaniu, warto natomiast wykonać próbny druk folderów, który pozwoli wprowadzić niezbędne korekty i modyfikacje przed wydrukowaniem kompletnego nakładu.