• Biznes
  • Działalność Firmy
  • Szkolenia
  • Marketing
  • Pieniądze
  • Poradnik Biznesmana
  • Biznes
  • Działalność Firmy
  • Szkolenia
  • Marketing
  • Pieniądze
  • Poradnik Biznesmana
  • Kontakt
  • Polityka Prywatności
  • Start
  • Biznes
  • Działalność Firmy
  • Szkolenia
  • Marketing
  • Pieniądze
  • Poradnik Biznesmana
  • Kontakt
  • Polityka Prywatności
  • Start

Jak zbudować silny wizerunek marki?

Marketing Napisany przez: Monika Głogoczowska 25-11-2019

Wizerunek marki jest zewnętrzną ekspresją marki, w tym jej znak towarowy, nazwa, komunikacja. To sposób komunikowania się ze światem. Pozwala wyróżnić się od konkurencji. Zachęca do współpracy z Twoją firmą.

Co wchodzi w zakres tożsamości marki?

Samo logo i paleta kolorów nie stanowią jeszcze tożsamości marki. Musisz stworzyć kompleksowy język wizualny, który możesz zastosować w różnych obszarach, od strony internetowej po opakowanie. Podstawowa tożsamość marki obejmuje:

  • logo,
  • paleta kolorów,
  • typografia,
  • system projektowania, 
  • fotografie, ilustracje i ikonografia,
  • wizualizacja danych,
  • elementy interaktywne,
  • wideo i animacje,
  • projektowanie stron.

Wizerunek marki powinien być unikalny, niezapomniany, skalowalny, elastyczny, spójny i łatwy w aplikacji. 

Jak zbudować silny wizerunek marki?

O czym warto pamiętać?

Budowanie wizerunku marki jest procesem dynamicznym. Stanowi nie lada wyzwanie. Zastanów się, jak pracownicy i klienci postrzegają Twoją firmę. Jak Twoi kluczowi odbiorcy oceniają Cię, porównując z konkurencją? Badania marki to jedyny sposób, aby skutecznie sprawdzić swoją pozycję.

Następnie zbuduj strategię. Priorytetowo potraktuj komunikaty emocjonalne i racjonalne o firmie. Zobacz, jakie czynniki wpływają na lojalność klientów, sprzedaż i zaangażowanie. Zaprojektuj niezapomniane logo i spójną typografię. Logo to symbol graficzny, który reprezentuje Twój biznes. Dlatego musi być niezapomniany i niepowtarzalny. Ważne jest również to, by wywoływać emocje wokół marki. W ten sposób przyciągniesz klientów. Pomoże Ci w tym odpowiednia paleta kolorów. Powinna wspierać charakter Twojej firmy. Wybierz jeden lub dwa kolory definiujące. Następnie poszukaj kolorów, które mogą służyć jako tło.

Ponadto zastanów się, jakie są podstawowe wartości Twojej firmy. To kolejne pytanie, na które należy odpowiedzieć, zanim zaczniesz budować wizerunek marki. Autentyczność jest jedną z głównych cech, które przyciągają potencjalnych klientów.

Jak zbudować silny wizerunek marki?

Jak utrwalić wizerunek marki?

Po dogłębnym zbadaniu i stworzeniu podstaw wizerunku marki, możesz przyspieszyć działania promocyjne. W ten sposób możesz pozyskiwać lojalnych klientów. Zwróć uwagę na następujące elementy.

Public Relations rozpowszechnia najważniejsze wiadomości firmowe na blogach, publikacjach branżowych i serwisach informacyjnych. Warto budować wizerunek lidera myśli i eksperckiego źródła najnowszych wiadomości i trendów. W ten sposób zwiększysz świadomość klientów.

Ważną rolę odgrywa również content marketing. Napędza zintegrowane działania PR i marketingu cyfrowego. Pamiętaj, by regularnie zamieszczać artykuły, posty na blogach i inne bogate zasoby treści dla docelowych odbiorców. 

Media społecznościowe są cennym narzędziem do udostępniania informacji istotnych dla Twojej branży oraz interakcji z klientami i wpływowymi osobami w Twojej branży. Silna obecność w social media może zdecydowanie poprawić ruch w witrynie. Pamiętaj, by zoptymalizować treści pod kątem SEO.

To taktyka, która poprawia pozycję Twojej strony w popularnych wyszukiwarkach, takich jak Google. Aby wywrzeć wpływ na kluczowych odbiorców, musisz dobrze wypozycjonować określone słowa i frazy kluczowe.

Poprzedni artykuł

Dormer Pramet – największy producent narzędzi skrawających dla przemysłu maszynowego

Kolejny artykuł

Korzyści z wdrożenia platformy B2B



Marketing

Co to jest marketing mix?

Marketing

Dlaczego warto brać udział w konferencjach marketingowych?

Marketing

Jak zorganizować udany event?

  • Ciekawe
Program do windykacji – kiedy się sprawdza i jakie ma zalety?
03-02-2021
Dormer Pramet – największy producent narzędzi skrawających dla przemysłu maszynowego
31-01-2021
Budowa efektywnego zespołu
27-01-2021
Najpopularniejsze aplikacje do prowadzenia wideokonferencji
25-01-2021
  • Najnowsze
Dlaczego warto zainwestować w ekskluzywne upominki świąteczne?
12-01-2021
Dlaczego warto zainwestować w ekologiczne gadżety?
23-01-2021
Czym jest analiza SWOT?
04-01-2021
Jak motywować pracowników?
21-12-2020
  • Popularne
Dlaczego warto zostać grafikiem komputerowym?
17-01-2020
Zarządzanie wspólnotą – na czym polega i jak wybrać najlepszego zarządcę?
29-07-2020
Najbardziej efektowne hotele w Polsce
21-02-2020
Wynajem mieszkania czy zakup własnej nieruchomości?
25-02-2020
  • Top10
Pozyskiwanie klientów w internecie – 5 sprawdzonych sposobów
16-11-2020
Oprogramowanie do zarządzania logistyką wewnętrzną – system ERP czy WMS?
16-05-2020
Czym jest analiza SWOT?
04-01-2021
Carsharing w Lublinie
22-07-2019
© Twój pomysł na biznes