• Biznes
  • Działalność Firmy
  • Szkolenia
  • Marketing
  • Pieniądze
  • Poradnik Biznesmana
  • Biznes
  • Działalność Firmy
  • Szkolenia
  • Marketing
  • Pieniądze
  • Poradnik Biznesmana
  • Kontakt
  • Polityka Prywatności
  • Start
  • Biznes
  • Działalność Firmy
  • Szkolenia
  • Marketing
  • Pieniądze
  • Poradnik Biznesmana
  • Kontakt
  • Polityka Prywatności
  • Start

Jak zbudować silny wizerunek marki?

Marketing Napisany przez: Monika Głogoczowska 25-11-2019

Wizerunek marki jest zewnętrzną ekspresją marki, w tym jej znak towarowy, nazwa, komunikacja. To sposób komunikowania się ze światem. Pozwala wyróżnić się od konkurencji. Zachęca do współpracy z Twoją firmą.

Co wchodzi w zakres tożsamości marki?

Samo logo i paleta kolorów nie stanowią jeszcze tożsamości marki. Musisz stworzyć kompleksowy język wizualny, który możesz zastosować w różnych obszarach, od strony internetowej po opakowanie. Podstawowa tożsamość marki obejmuje:

  • logo,
  • paleta kolorów,
  • typografia,
  • system projektowania, 
  • fotografie, ilustracje i ikonografia,
  • wizualizacja danych,
  • elementy interaktywne,
  • wideo i animacje,
  • projektowanie stron.

Wizerunek marki powinien być unikalny, niezapomniany, skalowalny, elastyczny, spójny i łatwy w aplikacji. 

Jak zbudować silny wizerunek marki?

O czym warto pamiętać?

Budowanie wizerunku marki jest procesem dynamicznym. Stanowi nie lada wyzwanie. Zastanów się, jak pracownicy i klienci postrzegają Twoją firmę. Jak Twoi kluczowi odbiorcy oceniają Cię, porównując z konkurencją? Badania marki to jedyny sposób, aby skutecznie sprawdzić swoją pozycję.

Następnie zbuduj strategię. Priorytetowo potraktuj komunikaty emocjonalne i racjonalne o firmie. Zobacz, jakie czynniki wpływają na lojalność klientów, sprzedaż i zaangażowanie. Zaprojektuj niezapomniane logo i spójną typografię. Logo to symbol graficzny, który reprezentuje Twój biznes. Dlatego musi być niezapomniany i niepowtarzalny. Ważne jest również to, by wywoływać emocje wokół marki. W ten sposób przyciągniesz klientów. Pomoże Ci w tym odpowiednia paleta kolorów. Powinna wspierać charakter Twojej firmy. Wybierz jeden lub dwa kolory definiujące. Następnie poszukaj kolorów, które mogą służyć jako tło.

Ponadto zastanów się, jakie są podstawowe wartości Twojej firmy. To kolejne pytanie, na które należy odpowiedzieć, zanim zaczniesz budować wizerunek marki. Autentyczność jest jedną z głównych cech, które przyciągają potencjalnych klientów.

Jak zbudować silny wizerunek marki?

Jak utrwalić wizerunek marki?

Po dogłębnym zbadaniu i stworzeniu podstaw wizerunku marki, możesz przyspieszyć działania promocyjne. W ten sposób możesz pozyskiwać lojalnych klientów. Zwróć uwagę na następujące elementy.

Public Relations rozpowszechnia najważniejsze wiadomości firmowe na blogach, publikacjach branżowych i serwisach informacyjnych. Warto budować wizerunek lidera myśli i eksperckiego źródła najnowszych wiadomości i trendów. W ten sposób zwiększysz świadomość klientów.

Ważną rolę odgrywa również content marketing. Napędza zintegrowane działania PR i marketingu cyfrowego. Pamiętaj, by regularnie zamieszczać artykuły, posty na blogach i inne bogate zasoby treści dla docelowych odbiorców. 

Media społecznościowe są cennym narzędziem do udostępniania informacji istotnych dla Twojej branży oraz interakcji z klientami i wpływowymi osobami w Twojej branży. Silna obecność w social media może zdecydowanie poprawić ruch w witrynie. Pamiętaj, by zoptymalizować treści pod kątem SEO.

To taktyka, która poprawia pozycję Twojej strony w popularnych wyszukiwarkach, takich jak Google. Aby wywrzeć wpływ na kluczowych odbiorców, musisz dobrze wypozycjonować określone słowa i frazy kluczowe.

Poprzedni artykuł

6 sposobów na work-life balance

Kolejny artykuł

Konsulting kluczem do sukcesu



Marketing

Katalogi SEO - co to jest?

Marketing

Wzrasta popularność Podcastów w Polsce

Marketing

Ramki do tablic rejestracyjnych – sposób na promocję biznesu

  • Ciekawe
Na czym dokładnie polega influencer marketing?
01-02-2020
Angielski biznesowy — Czym jest, dlaczego warto się go uczyć i jak przebiega cały proces nauki?
14-09-2019
Jak wygląda proces produkcji etykiet?
15-07-2021
Czym jest analiza FMEA?
17-12-2019
  • Najnowsze
Skylock- rowerowa blokada przyszłości
30-01-2020
Jak działają firmy antywindykacyjne?
11-09-2019
Czy warto inwestować w szkolenia zarządzania zespołem?
01-05-2022
Przewierty horyzontalne jako lepsza alternatywa dla przewiertów liniowych
09-05-2022
  • Popularne
Konsulting kluczem do sukcesu
19-12-2019
Jak zbudować silny wizerunek marki?
25-11-2019
6 sposobów na work-life balance
01-12-2020
Przyczyny opóźnień lotów
06-11-2019
  • Top10
Jakie działania obejmuje obsługa prawna firm?
18-12-2021
Jak skutecznie nawiązać współpracę handlową z Egiptem?
15-08-2021
Czy skrzynki na wino z nadrukiem są dobrym pomysłem na gadżet reklamowy?
20-04-2020
Carsharing w Lublinie
22-07-2019
© Twój pomysł na biznes