Wizerunek marki jest zewnętrzną ekspresją marki, w tym jej znak towarowy, nazwa, komunikacja. To sposób komunikowania się ze światem. Pozwala wyróżnić się od konkurencji. Zachęca do współpracy z Twoją firmą.
Co wchodzi w zakres tożsamości marki?
Samo logo i paleta kolorów nie stanowią jeszcze tożsamości marki. Musisz stworzyć kompleksowy język wizualny, który możesz zastosować w różnych obszarach, od strony internetowej po opakowanie. Podstawowa tożsamość marki obejmuje:
- logo,
- paleta kolorów,
- typografia,
- system projektowania,
- fotografie, ilustracje i ikonografia,
- wizualizacja danych,
- elementy interaktywne,
- wideo i animacje,
- projektowanie stron.
Wizerunek marki powinien być unikalny, niezapomniany, skalowalny, elastyczny, spójny i łatwy w aplikacji.
O czym warto pamiętać?
Budowanie wizerunku marki jest procesem dynamicznym. Stanowi nie lada wyzwanie. Zastanów się, jak pracownicy i klienci postrzegają Twoją firmę. Jak Twoi kluczowi odbiorcy oceniają Cię, porównując z konkurencją? Badania marki to jedyny sposób, aby skutecznie sprawdzić swoją pozycję.
Następnie zbuduj strategię. Priorytetowo potraktuj komunikaty emocjonalne i racjonalne o firmie. Zobacz, jakie czynniki wpływają na lojalność klientów, sprzedaż i zaangażowanie. Zaprojektuj niezapomniane logo i spójną typografię. Logo to symbol graficzny, który reprezentuje Twój biznes. Dlatego musi być niezapomniany i niepowtarzalny. Ważne jest również to, by wywoływać emocje wokół marki. W ten sposób przyciągniesz klientów. Pomoże Ci w tym odpowiednia paleta kolorów. Powinna wspierać charakter Twojej firmy. Wybierz jeden lub dwa kolory definiujące. Następnie poszukaj kolorów, które mogą służyć jako tło.
Ponadto zastanów się, jakie są podstawowe wartości Twojej firmy. To kolejne pytanie, na które należy odpowiedzieć, zanim zaczniesz budować wizerunek marki. Autentyczność jest jedną z głównych cech, które przyciągają potencjalnych klientów.
Jak utrwalić wizerunek marki?
Po dogłębnym zbadaniu i stworzeniu podstaw wizerunku marki, możesz przyspieszyć działania promocyjne. W ten sposób możesz pozyskiwać lojalnych klientów. Zwróć uwagę na następujące elementy.
Public Relations rozpowszechnia najważniejsze wiadomości firmowe na blogach, publikacjach branżowych i serwisach informacyjnych. Warto budować wizerunek lidera myśli i eksperckiego źródła najnowszych wiadomości i trendów. W ten sposób zwiększysz świadomość klientów.
Ważną rolę odgrywa również content marketing. Napędza zintegrowane działania PR i marketingu cyfrowego. Pamiętaj, by regularnie zamieszczać artykuły, posty na blogach i inne bogate zasoby treści dla docelowych odbiorców.
Media społecznościowe są cennym narzędziem do udostępniania informacji istotnych dla Twojej branży oraz interakcji z klientami i wpływowymi osobami w Twojej branży. Silna obecność w social media może zdecydowanie poprawić ruch w witrynie. Pamiętaj, by zoptymalizować treści pod kątem SEO.
To taktyka, która poprawia pozycję Twojej strony w popularnych wyszukiwarkach, takich jak Google. Aby wywrzeć wpływ na kluczowych odbiorców, musisz dobrze wypozycjonować określone słowa i frazy kluczowe.