Prowadzenie własnego sklepu internetowego jest bardzo odpowiedzialnym zadaniem, które wymaga korzystania ze sprawdzonych i godnych zaufania rozwiązań. Jedną z najważniejszych decyzji, które muszą podjąć przedsiębiorcy zajmujący się sprzedażą towarów online, jest wybór odpowiedniego operatora logistycznego, który będzie realizował w ich imieniu czynności związane z obsługą logistyczną firmy. Na co warto zwrócić uwagę wybierając operatora logistycznego do stałej i owocnej współpracy?
Obsługa logistyczna firmy z branży e-commerce – co wchodzi w jej skład?
Z kompleksowej obsługi logistycznej korzystają dziś głównie firmy z branży e-commerce, które rozwijają się w bardzo dynamiczny sposób. Coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na uruchomienie własnego sklepu internetowego oraz sprzedaż towarów za jego pośrednictwem. Obsługa logistyczna takiej firmy może jednak sprawiać sporo problemów, zwłaszcza dla tych osób, które do tej pory nie miały styczności z logistyką oraz specyfiką sprzedaży wysyłkowej. Z pomocą przychodzą im jednak profesjonalne podmioty świadczące usługi z zakresu logistyki i outsourcingu usług logistycznych.
Obsługa logistyczna sklepu internetowego obejmuje wszystkie czynności konieczne do tego, aby zamówiony towar w deklarowanym terminie oraz perfekcyjnym stanie trafił do rąk klienta. W jej zakres wchodzą więc takie podstawowe czynności, jak m. in. kompletowanie, pakowanie oraz wysyłka zamówień. Towary muszą zostać dobrane zgodnie z zamówieniem, odpowiednio zabezpieczone i zapakowane na czas transportu oraz przekazane firmie odpowiedzialnej za ich dostarczenie do klienta zgodnie z wybranym przez niego sposobem dostawy. Obsługa logistyczna sklepu internetowego obejmować może także dodatkowe usługi związane ze sprzedażą, w tym obsługę zwrotów, wymian oraz reklamacji, które również mogą być realizowane przez operatorów.
Komu powierzyć obsługę logistyczną e-sklepu?
Realizowana w profesjonalny sposób obsługa logistyczna firmy z branży e-commerce jest złożonym i skomplikowanym procesem, w którego skład wchodzą różne czynności. Ich prawidłowa realizacja wymaga wiedzy, doświadczenia oraz posiadania odpowiednich narzędzi, sprzętu oraz zasobów, którymi zazwyczaj nie dysponują sami przedsiębiorcy. Rozsądnym rozwiązaniem jest więc powierzenie obsługi logistycznej e-sklepu profesjonalnej firmie świadczącej usługi z zakresu outsourcingu usług logistycznych. Wybierając operatora logistycznego do stałej i owocnej współpracy warto zwrócić uwagę na zakres oferowanych przez niego usług, które powinny być dopasowane do aktualnych oraz przyszłych potrzeb biznesu.
Przed nawiązaniem współpracy z wybranym podmiotem warto także sprawdzić jego referencje ze szczególnym uwzględnieniem opinii firm działających w tej samej branży. Podczas analizowania referencji poleca się w szczególności weryfikację oceny jakości współpracy, terminowości realizacji usług oraz bezpieczeństwa powierzonych operatorowi towarów. Nie bez znaczenia pozostaje także cena usługi, która powinna pozostawać we właściwej relacji w stosunku do jakości świadczonych usług oraz ich dostosowania do potrzeb klientów. Wybierając operatora do długoterminowej współpracy warto także sprawdzić, czy jest on ubezpieczony na wypadek kradzieży oraz uszkodzeń towarów oddanych pod jego pieczę.