To pewnego rodzaju platforma, gdzie każdy może umieścić wizytówkę swojej firmy. Działania te nazywa się katalogowaniem stron internetowych.
W artykule:
- Katalogowanie stron www jest potrzebne?
- Dlaczego warto umieszczać wpisy w katalogu SEO?
Katalogowanie stron www jest potrzebne?
Obecnie w Internecie jest mało miejsc, w których warto umieszczać swoją wizytówkę firmy. Są to jednak działania, które wzmacniają nasze działania SEO off- site. Zatem odpowiedź jest twierdząca - warto umieszczać adres naszej firmy w katalogach stron internetowych, ale tylko tych płatnych. Tutaj moderatorzy dokładnie sprawdzą jakość i unikalność dodawanej treści. Istnieją bowiem bezpłatne katalogi, ale nie są one wiele warte. Można być pewnym, że nie wpłyną w żaden sposób na pozycjonowaną stronę. Dawniej umieszczanie stron w katalogach SEO miało nieco inne znaczenie. Służyło głównie do pozyskania wielu backlinków. W Polsce zbyt częste używanie katalogów jedynie do pozyskania linków, doprowadziło do uznania ich przez Google za mało wartościowe.
Dlaczego warto umieszczać wpisy w katalogu SEO?
Płatne katalogi niosą ze sobą dużo korzyści, które warto wykorzystać podczas tworzenia strategii linkbuildingowej witryny. A oto kilka przykładów:
- ulepszone pozycjonowanie strony www w organicznych wynikach wyszukiwania,
- link umieszczony we wpisie pomoże przekierować użytkownika bezpośrednio na stronę,
- firma jest widoczna dla potencjalnych klientów,
- umieszczenie wpisu w katalogu tematycznym znacznie ułatwi wyszukanie firmy/usługi.
Z pewnością można wymienić jeszcze kilka pozytywów korzystania z katalogów www, ale te wydają się być najważniejsze.
Katalogi SEO za granicą
Działają one bardzo podobnie do polskich katalogów. W innych państwach używa się mniej rozwiązań związanych bezpośrednio z katalogami SEO. Co za tym idzie? Jest większa szansa na wypozycjonowanie witryny w katalogach zagranicznych, gdyż ich jakość jest większa, tym samym Google patrzy na to bardziej przychylnym okiem. Wszystko zależy także od wyszukiwarki, jakie są popularne w danym kraju, co także trzeba wziąć pod uwagę – w Czechach jest to np. Seznam, a w Europa Wschodnia, to już Yandex. Oczywiście sprawdzą się tutaj najlepiej katalogi tematyczne.
Katalogi SEO były popularnym sposobem na pozycjonowanie stron www, ale aktualnie stanowią jedynie uzupełnienie działań SEO i nie należy opierać o nie pozycjonowania swojej strony internetowej.