Marketing szeptany to jeden z najbardziej docenianych sposobów promowania biznesu w sieci. Dzięki niemu możemy dotrzeć do dużej grupy osób zainteresowanych daną tematyką i zareklamować się w naturalny sposób. W dalszej części przedstawimy — czym jest marketing szeptany, na jakiej zasadzie działa oraz dlaczego warto go wykorzystać.
Czym jest Marketing Szeptany?
Marketing szeptany to rodzaj marketingu, który polega na dodawaniu wpisów w sieci polecających naszą firmę lub markę. Wpisy te mają pozytywny wydźwięk oraz zachęcają do skorzystania z usług, które oferujemy. Najczęściej wpisy polecające mają kilkadziesiąt słów oraz krótko zapraszają np. do odwiedzenia sklepu czy wejścia na stronę internetową. Wpis posiada także link oraz nazwę firmy. Wpisy takie umieszcza się najczęściej na blogach, forach internetowych lub w social mediach w odpowiednich grupach tematycznych. Marketing szpetny może być prowadzony zarówno przez małe firmy ze skromnym budżetem reklamowym, jak i również duże marki np. ogólnopolskie czy globalne. Możliwy jest także do wdrożenia w każdej branży i w każdej kategorii tematycznej.
Marketing Szeptany — Korzyści
Marketing szpetny posiada bardzo wiele różnego rodzaju korzyści. Pierwszą z nich jest naturalna forma prezentacji naszej firmy. Jeśli wpis polecający znajduje się na blogu czy na forum nie jest odbierany jako reklama komercyjna. Wiele osób — co dowodzą liczne badania, korzysta z tego typu poleceń, gdyż szukając danego produktu w sieci, wszystkie obecne na rynku są dla nich anonimowe i nie wiedzą jaki produkt wybrać. Kolejnym plusem jest łatwość wdrożenia takiego typu marketingu. Obecnie na rynku działa wiele agencji marketingowych oferujących tego typu usługi. Również samodzielnie możemy zamieszczać takie wpisy i promować własną markę w sieci. Kolejnym plusem marketingu szeptanego jest targetowanie — docieranie do odpowiedniej grupy docelowej. Promując się w ten sposób, reklamujemy się jedynie w grupie, która jest zainteresowana daną tematyką lub posiada inne cechy. Dzięki temu wydajemy środki jedynie na osoby, które rzeczywiście z dużym prawdopodobieństwem skorzystają z naszej reklamy.