• Biznes
  • Działalność Firmy
  • Szkolenia
  • Marketing
  • Pieniądze
  • Poradnik Biznesmana
  • Biznes
  • Działalność Firmy
  • Szkolenia
  • Marketing
  • Pieniądze
  • Poradnik Biznesmana
  • Kontakt
  • Polityka Prywatności
  • Start
  • Biznes
  • Działalność Firmy
  • Szkolenia
  • Marketing
  • Pieniądze
  • Poradnik Biznesmana
  • Kontakt
  • Polityka Prywatności
  • Start

Rebranding – wszystko, co warto wiedzieć o odświeżeniu wizerunku marki

Marketing Napisany przez: Monika Głogoczowska 28-11-2019

Rebranding stanowi znaczącą modyfikację jednego lub wszystkich elementów składających się na markę. Jest to więc swoiste odnowienie marki, które pozwala jej lepiej odpowiadać na potrzeby współczesnego rynku lub na nowo zaistnieć w świadomości swoich odbiorców. Rebranding jest bardzo wymagającym procesem, który prawidłowo przeprowadzony może jednak przynieść firmie wiele wymiernych korzyści.

Czym jest i na czym polega rebranding marki?

Najważniejszym celem istnienia i funkcjonowania każdego przedsiębiorstwa jest branding, czyli proces budowania oraz umacniania wizerunku marki. Prawidłowo prowadzony pozwala firmie zaistnieć w świadomości odbiorców, zyskać ich zaufanie oraz utrzymywać je w długofalowej perspektywie, co pozwala na stałe umacnianie pozycji oraz zwiększanie zysków. Nie wszystkim firmom udaje się jednak osiągnąć taki cel, a powodem porażki najczęściej jest niewłaściwie prowadzony branding. W takiej sytuacji warto rozważyć rebranding – proces, który wbrew pozorom nie jest przeciwieństwem brandingu.

Rebranding obejmuje zmiany związane z wizerunkiem firmy lub marki. W trakcie jego prowadzenia modyfikowane są takie elementy, jak m. in. nazwa firmy, jej logo oraz sposób komunikacji z odbiorcami. Głównym powodem, dla którego przeprowadzany jest rebranding jest zaistniała potrzeba zmiany postrzegania marki przez klientów. Firmy decydują się na odświeżenie wizerunku także z potrzeby lepszego jego dostosowania do realiów współczesnego rynku – rebranding służy unowocześnieniu marki oraz wzmocnieniu jej konkurencyjności na tle innych przedsiębiorstw.

Rebranding – wszystko, co warto wiedzieć o odświeżeniu wizerunku marki

Kiedy warto przeprowadzić rebranding?

Rebranding jest radykalnym posunięciem, które powinno być podjęte z ważnych powodów. Nie należy się na niego decydować z powodu samej chęci odświeżenia wizerunku firmy, jeśli nie ma ona faktycznego uzasadnienia. Rebranding w wielu przypadkach może się bowiem wiązać z utratą niektórych klientów przyzwyczajonych do poprzedniego, dobrze znanego i kojarzonego wizerunku przedsiębiorstwa. Decyzja o rebrandingu powinna być zawsze starannie przemyślana oraz podjęta po konsultacji z profesjonalną agencją brandingową, która zajmie się jego wdrożeniem.

Sygnałów mówiących o tym, że warto przeprowadzić rebranding, jest kilka. Pierwszym z nich jest spadek sprzedaży. Firmy, które posiadają przestarzały wizerunek słabo odpowiadający oczekiwaniom współczesnych odbiorców oraz wypadający nieciekawie na tle konkurencji, dzięki rebrandingowi mogą nadać zupełnie nowy kierunek swoim działaniom oraz podnieść wyniki sprzedaży. Nowy, atrakcyjny wizerunek pozwala odnieść sukces na rynku oraz umocnić na nim swoją pozycję. Rebranding z powodu słabej sprzedaży powinien być zawsze poprzedzony dokładną analizą powodów takiego stanu rzeczy.

Kolejnym powodem, dla którego warto zdecydować się na rebranding, jest przestrzały charakter marki. Problem ten dotyka w szczególności firm działających na rynku od wielu lat, które aktualnie nie są już tak atrakcyjne dla odbiorów, jak były 10 czy 20 lat temu. Rebranding pozwala im odświeżyć wizerunek oraz dostosować go do potrzeb współczesnego pokolenia, co pozytywnie wpływa na wyniki sprzedaży oraz rozpoznawalność wśród klientów. Rebranding warto także rozważyć, jeśli dotychczasowy wizerunek firmy jest niespójny, komunikacja z klientem prowadzona w chaotyczny sposób lub firma nie posiada cech pozwalających jej na wyróżnienie się na tle konkurencji.

Poprzedni artykuł

Jak zatrudnić pracownika z Ukrainy?

Kolejny artykuł

Czystość w biurze - jak o nią zadbać?



Marketing

Jak zorganizować udany event?

Marketing

Content marketing - co to jest?

Marketing

Czym jest folder reklamowy, co powinien zawierać i jak go stworzyć?

  • Ciekawe
Co to jest marketing mix?
15-04-2020
Czym jest analiza FMEA?
16-12-2019
Carsharing w Lublinie
22-07-2019
Jak rozliczyć upominki dla pracowników?
30-01-2020
  • Najnowsze
Lekcje angielskiego dla dzieci w Krakowie - dlaczego warto się na nie zdecydować?
10-05-2022
Jakie etui na MacBook Air 13?
16-05-2022
6 sposobów na work-life balance
01-12-2020
Porady prawne na telefon.
21-04-2020
  • Popularne
Budowa efektywnego zespołu
27-01-2021
Tenis - wartościowa dyscyplina dla każdego
12-02-2024
Jak zorganizować udany event?
21-12-2019
Wynajem mieszkania czy zakup własnej nieruchomości?
25-02-2020
  • Top10
Jak motywować pracowników?
21-12-2020
Konsulting kluczem do sukcesu
19-12-2019
Planowanie programów lojalnościowych i ich realizacja
22-06-2021
Najbardziej efektowne hotele w Polsce
21-02-2020
© Twój pomysł na biznes