Nazwa firmy powinna być odzwierciedleniem tego, czym firma się zajmuje, jakie ma cele, jakimi cechami się charakteryzuje oraz jakie wartości wyznaje. Należy brać pod uwagę również bieżącą sytuację firmy oraz sposób i szybkość rozwoju. Nadanie odpowiedniej nazwy dla swej działalności jest nie lada wyzwaniem. Dla wielu osób jest to bardzo kluczowy moment. Co powinno się brać pod uwagę podczas tworzenia nazwy własnej firmy? Oto kilka wskazówek dla początkujących przedsiębiorców.
Nazwa w formie akronimu
Zaleca się, by nazwa własnej firmy została stworzona w formie akronimu, czyli słowa, które powstało po skróceniu kilku słów. Często powstaje ona z pierwszych liter imion i nazwisk. Tak jest w przypadku znanej firmy odzieżowej C&A. Powstała ona od pierwszych liter imion dwóch braci – Clemensa i Augusta. Bywa, że nazwa zawiera w sobie zarówno imię i nazwisko. Taki zabieg zastosowano w nazwie Kazar, która wywodzi się od jej założyciela Artura Kazienko. Firma Bakoma swą nazwę stworzyła w oparciu o imię i nazwisko żony właściciela i nazwiska jego wspólnika - Barbary Komorowskiej i Edwarda Mazura. Wykorzystywanie akronimów jest najczęściej wykorzystywanym zabiegiem w trakcie tworzenia nazwy firmy.
Kompilacja dwóch słów
Nazwa firmy może powstać również poprzez zmieszanie dwóch słów. Często odnoszą się one do rodzaju prowadzonej działalności. Groupon to nazwa powstała od słowa group oraz coupon. Słynna zbożowa kawa Inka powstała z połączenia słów instant i kawa. Popularna firma jubilerska Apart powstała przez połączenie pierwszych liter imion założycieli Adama i Piotra Rączyńskich oraz słowa art.
Inne sposoby tworzenia nazw firm
Nazwa dla własnej działalności może powstać na bazie inspiracji pochodzących z literatury, Biblii czy Mitologii. Innym sposobem jest wykorzystanie słów zagranicznych w nazwie lub zastosowanie opisowej nazwy firmy, dzięki czemu klient od razu wie czym zajmuje się dana działalność gospodarcza. Nazwa może powstać z nazwiska lub imienia właściciela firmy lub nazwy geograficznej.