• Biznes
  • Działalność Firmy
  • Szkolenia
  • Marketing
  • Pieniądze
  • Poradnik Biznesmana
  • Biznes
  • Działalność Firmy
  • Szkolenia
  • Marketing
  • Pieniądze
  • Poradnik Biznesmana
  • Kontakt
  • Polityka Prywatności
  • Start
  • Biznes
  • Działalność Firmy
  • Szkolenia
  • Marketing
  • Pieniądze
  • Poradnik Biznesmana
  • Kontakt
  • Polityka Prywatności
  • Start

Podstawowe zasady zarządzania jakością

Biznes Napisany przez: Monika Głogoczowska 17-12-2019

Zarządzanie jakością to proces bardzo skomplikowany. Aby go nieco usprawnić, powstały normy ISO, gdzie znajdują się przepisy kompetencyjne, ustanowione przez Międzynarodowy Komitet Organizacyjny. Oto najważniejsze zasady zarządzania jakością.

Orientacja na klienta

Pierwszą i najważniejszą zasadą jest orientacja na klienta. W myśl tej reguły podstawowym celem każdej organizacji powinno być zadowolenie klienta poprzez spełnienie jego wszystkich oczekiwań. Uznaje się, że przedsiębiorstwo osiągnie sukces wówczas, kiedy konsumenci nabiorą do niego zaufania.

Przywództwo

Skuteczny system zarządzania jakością ma swój początek w kadrze kierowniczej. Dobrze prowadzona firma to taka, w której członkowie zarządu są w stanie pełnić funkcję liderów, wykorzystując w pełni potencjał swoich pracowników.

Zaangażowanie

Bez tej cechy firma nie jest w stanie funkcjonować w 100 procentach. Pełne zaangażowanie osiąga się poprzez właściwy dobór personelu, podnoszenie kwalifikacji pracowników, jak również analizowanie ich pomysłów na usprawnienie funkcjonowania firmy.

Podstawowe zasady zarządzania jakością

Podejście procesowe

Efektem sprawnego procesu jest produkt lub usługa, która będzie spełniać oczekiwania konsumentów. Dzięki identyfikacji poszczególnych czynności wykonywanych w procesie, a także powiązań między nimi, firma jest w stanie poprawić wyniki swojej organizacji. Efektem jest udoskonalenie funkcjonowania całej firmy.

Podejmowanie decyzji na podstawie faktów

Podjęcie każdej decyzji powinno być związane z posiadaniem niepodważalnych dowodów na to, że poczynania idą w słuszną stronę. Decyzje powinny być zatem podejmowane na podstawie analiz, pomiarów i badań.

Dobre relacje z zainteresowanymi

Trwały sukces firmy oparty jest przede wszystkim na korzystnych relacjach ze stroną zewnętrzną. Wspólne zrozumienie celów, a także płynność w dostawie towarów i usług są niezbędne w udanym procesie zarządzania jakością.

Wdrożenie powyższych zasad w codzienne funkcjonowanie firmy pozwoli udoskonalić proces zarządzania jakością w każdym przedsiębiorstwie.

Poprzedni artykuł

Rozpoczęcie sprzedaży w Internecie

Kolejny artykuł

Jak wymyślić nazwę firmy?



Biznes

Pomysł na własny biznes z niewielkim wkładem własnym

Biznes

Przewierty horyzontalne jako lepsza alternatywa dla przewiertów liniowych

Biznes

Angielski biznesowy — Czym jest, dlaczego warto się go uczyć i jak przebiega cały proces nauki?

  • Ciekawe
Co to jest marketing mix?
15-04-2020
Czym jest analiza FMEA?
16-12-2019
Carsharing w Lublinie
22-07-2019
Jak rozliczyć upominki dla pracowników?
30-01-2020
  • Najnowsze
Lekcje angielskiego dla dzieci w Krakowie - dlaczego warto się na nie zdecydować?
10-05-2022
Jakie etui na MacBook Air 13?
16-05-2022
6 sposobów na work-life balance
01-12-2020
Porady prawne na telefon.
21-04-2020
  • Popularne
Budowa efektywnego zespołu
27-01-2021
Tenis - wartościowa dyscyplina dla każdego
12-02-2024
Jak zorganizować udany event?
21-12-2019
Wynajem mieszkania czy zakup własnej nieruchomości?
25-02-2020
  • Top10
Jak motywować pracowników?
21-12-2020
Konsulting kluczem do sukcesu
19-12-2019
Planowanie programów lojalnościowych i ich realizacja
22-06-2021
Najbardziej efektowne hotele w Polsce
21-02-2020
© Twój pomysł na biznes