• Biznes
  • Działalność Firmy
  • Szkolenia
  • Marketing
  • Pieniądze
  • Poradnik Biznesmana
  • Biznes
  • Działalność Firmy
  • Szkolenia
  • Marketing
  • Pieniądze
  • Poradnik Biznesmana
  • Kontakt
  • Polityka Prywatności
  • Start
  • Biznes
  • Działalność Firmy
  • Szkolenia
  • Marketing
  • Pieniądze
  • Poradnik Biznesmana
  • Kontakt
  • Polityka Prywatności
  • Start

Podstawowe zasady zarządzania jakością

Biznes Napisany przez: Monika Głogoczowska 17-12-2019

Zarządzanie jakością to proces bardzo skomplikowany. Aby go nieco usprawnić, powstały normy ISO, gdzie znajdują się przepisy kompetencyjne, ustanowione przez Międzynarodowy Komitet Organizacyjny. Oto najważniejsze zasady zarządzania jakością.

Orientacja na klienta

Pierwszą i najważniejszą zasadą jest orientacja na klienta. W myśl tej reguły podstawowym celem każdej organizacji powinno być zadowolenie klienta poprzez spełnienie jego wszystkich oczekiwań. Uznaje się, że przedsiębiorstwo osiągnie sukces wówczas, kiedy konsumenci nabiorą do niego zaufania.

Przywództwo

Skuteczny system zarządzania jakością ma swój początek w kadrze kierowniczej. Dobrze prowadzona firma to taka, w której członkowie zarządu są w stanie pełnić funkcję liderów, wykorzystując w pełni potencjał swoich pracowników.

Zaangażowanie

Bez tej cechy firma nie jest w stanie funkcjonować w 100 procentach. Pełne zaangażowanie osiąga się poprzez właściwy dobór personelu, podnoszenie kwalifikacji pracowników, jak również analizowanie ich pomysłów na usprawnienie funkcjonowania firmy.

Podstawowe zasady zarządzania jakością

Podejście procesowe

Efektem sprawnego procesu jest produkt lub usługa, która będzie spełniać oczekiwania konsumentów. Dzięki identyfikacji poszczególnych czynności wykonywanych w procesie, a także powiązań między nimi, firma jest w stanie poprawić wyniki swojej organizacji. Efektem jest udoskonalenie funkcjonowania całej firmy.

Podejmowanie decyzji na podstawie faktów

Podjęcie każdej decyzji powinno być związane z posiadaniem niepodważalnych dowodów na to, że poczynania idą w słuszną stronę. Decyzje powinny być zatem podejmowane na podstawie analiz, pomiarów i badań.

Dobre relacje z zainteresowanymi

Trwały sukces firmy oparty jest przede wszystkim na korzystnych relacjach ze stroną zewnętrzną. Wspólne zrozumienie celów, a także płynność w dostawie towarów i usług są niezbędne w udanym procesie zarządzania jakością.

Wdrożenie powyższych zasad w codzienne funkcjonowanie firmy pozwoli udoskonalić proces zarządzania jakością w każdym przedsiębiorstwie.

Poprzedni artykuł

Czynniki zadowolenia z pracy

Kolejny artykuł

Czy warto inwestować w szkolenia zarządzania zespołem?



Biznes

Rozmowa kwalifikacyjna - jak się przygotować?

Biznes

Skok ze spadochronem, jako sposób na odstresowanie się dla właścicieli firm.

Biznes

Angielski biznesowy — Czym jest, dlaczego warto się go uczyć i jak przebiega cały proces nauki?

  • Ciekawe
Lekcje angielskiego dla dzieci w Krakowie - dlaczego warto się na nie zdecydować?
10-05-2022
Jak skutecznie nawiązać współpracę handlową z Egiptem?
15-08-2021
Czy skrzynki na wino z nadrukiem są dobrym pomysłem na gadżet reklamowy?
20-04-2020
Jak zorganizować udany event?
21-12-2019
  • Najnowsze
Prowadzenie własnej działalności - wady i zalety
19-11-2021
Czym jest analiza FMEA?
16-12-2019
Jakie etui na MacBook Air 13?
16-05-2022
Jak motywować pracowników?
21-12-2020
  • Popularne
Dlaczego ERP w chmurze to dla małych firm lepszy wybór?
02-03-2022
Dlaczego warto brać udział w konferencjach marketingowych?
27-12-2019
Skok ze spadochronem, jako sposób na odstresowanie się dla właścicieli firm.
11-12-2021
Zmiany w przepisach dotyczących roszczeń o przywrócenie do pracy
25-11-2019
  • Top10
Co warto wiedzieć na temat inflacji?
09-12-2021
Program do windykacji – kiedy się sprawdza i jakie ma zalety?
03-02-2021
Planowanie programów lojalnościowych i ich realizacja
22-06-2021
Przewierty horyzontalne jako lepsza alternatywa dla przewiertów liniowych
09-05-2022
© Twój pomysł na biznes