Oczywiście wyznacznikiem dobrej reklamy jest przede wszystkim jej skuteczność. Taki komunikat reklamowy powinien spełniać kilka ważnych warunków, ponieważ tylko wtedy trafi do odpowiedniego klienta. Skuteczna reklama to podstawa do maksymalizacji zysków danego przedsiębiorstwa oraz wzrostu jego rozpoznawalności na rynku. Skuteczny komunikat reklamowy powinien składać się z wielu różnych elementów.
Liczy się treść
Oczywiście treść komunikatu ma ogromne znaczenie dla skuteczności danej formy reklamy. Z pewnością każdy wie, że nudne reklamy nie zainteresują żadnego potencjalnego klienta. Skuteczna reklama nie powinna w żaden sposób zrażać do siebie potencjalnych odbiorców. Ważne jest również jej odpowiednie oddziaływanie na wszystkie zmysły klienta. Oczywiście skuteczna reklama powinna poruszać konkretne treści oraz zawierać interesujące frazy. Najczęściej stosuje się w niej różnego rodzaju akcenty humorystyczne. Oczywiście to tylko kilka charakterystycznych cech komunikatu reklamowego. Skuteczna reklama wymaga używania wszelkich elementów z głową, ponieważ przesadzona treść z pewnością nie trafi do odpowiednich klientów.
Postaw na sugestywność
Praktycznie każdą myśl można przestawić bardziej lub tez mniej sugestywny sposób. Skuteczna reklama przede wszystkim powinna być prosta oraz pełna stwierdzeń kategorycznych. Bardzo często w komunikatach obserwujemy tryb rozkazujący, który ma za zadanie podkreślić treść wypowiedzi. Skuteczna reklama wymaga również zastosowania modalnych przysłówków. Oczywiście w wielu przypadkach sugeruje się klientowi pozytywne reakcje, a dokładniej podkreśla się korzyści z dokonanego zakupu. Istnieją również odbiorcy, na których wpływają subtelniejsze formy sugestywności. W związku z tym skuteczna reklama prezentuje również stwierdzenia pozornie wahających się przed zakupem danego produktu klientów. Jak widać, skuteczna komunikat reklamowy powinien posiadać naprawdę wiele różnych elementów. To właśnie one wpływają na to, czy klient skorzysta z oferty danego przedsiębiorstwa.