Co roku na rynku pojawia się paręset tysięcy nowych firm. Fakt ten sprawia, że promowanie nowopowstałej działalności gospodarczej może stanowić nie lada wyzwanie. Istnieje kilka darmowych i niskobudżetowych działań, dzięki którym można zwiększyć własną widoczność w sieci. Mowa tutaj o social media, Google Moja Firma, monitoring pozycji, Google Ads czy stopka e-mail. Co warto o nich wiedzieć?
Social media marketing
Jednym ze sposobów reklamy firmy w Internecie są media społecznościowe. Firmowe konto w social media jest współcześnie niemal obowiązkiem każdej działalności gospodarczej. Warto przed założeniem konta dokonać analizy na którym portalu społecznościowym znajduje się grupa docelowa firmowych usług. Tylko rozsądna strategia komunikacyjna jest w stanie pozyskać nową grupę odbiorców. Prowadząc własny kanał należy zadbać o spójność wizualną, systematyczność zamieszczanych postów czy organizowanie akcji promocyjnych. Warto pamiętać, że social media to nie tylko Facebook, to także inne kanały takie jak Instagram, czy choćby LinkedIn.
Google Moja Firma
Darmową formą promocji w sieci jest Google Moja Firma. Nie jest ona w żaden sposób skomplikowana, a wesprze firmę w jej promocji. Należy jedynie założyć konto w Google Moja Firma, a następnie będzie się wyświetlała wszystkim w wyszukiwarce oraz w Mapach Google. To świetny sposób na pozyskanie nowych klientów. Ten sposób promowania powinien być szczególnie istotny dla firm, posiadających stacjonarne punkty. Na podobnej zasadzie działa serwis Zumi.pl.
Monitoring pozycji
Korzyści jakie daje monitoring pozycji jest kilka. Zezwala na kontrolę i błyskawiczną reakcję na występujące spadki pozycji strony. Ponadto kontroluje firmę pozycjonującą, dzięki czemu można zestawić własne analizy pozycji strony z własnego system wraz z raportem, pochodzącym od firmy działającej i specjalizującej się w branży SEO. Rozwiązanie to codziennie wysyła mail z aktualnym pomiarem dnia, co pozwala na bieżąco śledzić własną pozycję.
Google Ads
Jest to płatna reklama firmy w Internecie. Jest jednym z popularniejszych tego typu narzędzi w naszym kraju. Jest intuicyjnym narzędziem w czasie wyświetlania reklam, docierając do odbiorców we właściwym miejscu i czasie. Koszty takiej promocji są nieco wyższe np. w porównaniu do Facebook Ads. Na początku zaleca się, by podjąć się współpracy za niewielki nakład zarówno w Google Ads i Facebook Ads, by sprawdzić, które narzędzie jest bardziej skuteczne dla naszej działalności.
Stopka e-mail jednym ze sposobów promocji firmy w sieci
Często niewykorzystanym sposobem promowania firmy jest stopka w e-mail. Jej wykorzystanie jest szczególnie zasadne w firmach, w których dziennie wysyła się ogromną ilość wiadomości mailowych. Stopka powinna być interesująca zarówno pod kątem wizualnym, jak i marketingowym oraz posiadać odpowiedni link. W momencie zmian w ofercie firmy jak i wdrażania nowych promocji czy konkursów dla klientów warto również aktualizować stopkę, by odzwierciedlała aktualne działania firmy.
![](img/cb503420-92d4-4322-9feb-8f6738178b7d.png)