Logotypy mają wpływ na postrzeganie organizacji, jej wizerunek i jakość. Dlatego logotyp powinien być atrakcyjny wizualnie i jak najlepiej przekazywać wartości firmy i zaprezentować atrakcyjnie profesjonalną markę klientom, jednocześnie skutecznie komunikując się z nimi w kampaniach reklamowych.
Nie sposób przecenić znaczenia skutecznego brandingu korporacyjnego. Branding korporacyjny tworzy zaufanie, wiarygodność i sprawia, że prawie każde działanie marketingowe jest bardziej zauważalna. Firmy takie jak Nike czy Mercedes-Benz postrzegają swoje projekty logotypów jako istotne i stałe, ponieważ pomagają budować rozpoznawalność marki, a przez to poprawiać wyniki finansowe firmy.
Jak zaprojektować logo?
Projektowanie logo to proces, który wymaga kreatywności, innowacyjności i dbałości o szczegóły bo nie ma łatwego przewodnika po rozmiarach i stylach. Aby zaprojektować skuteczne logo, trzeba rozumieć, jakiemu celowi służy. Może to pomóc w opracowaniu logo, które pokona większość innych konkurentów i wyróżni markę na rynku.
Zaprojektowanie logo jest niezbędnym wymogiem zarówno dla małych, jak i dużych firm. Pozostawia wpływ na ogólną tożsamość marki, a zatem wymaga poświęcenia czasu ze strony firm. Logo powinno wymagać spójności we wszystkich mediach, produktach i kanałach cyfrowych, więc unikaj zbyt wielu odrębnych iteracji.
Firmy skupiają się bardziej na platformach wizualnych, w których logo odgrywają główną rolę – na przykład w projektowaniu produktów, reklamach drukowanych, projektowaniu stron internetowych itp. Choć może się wydawać, że łatwo jest sprawić, by te logo zapadały w pamięć, projektowanie wszystkiego, co nie jest reprezentatywne dla Twojej firmy, może być trudne. wartości firmy lub marki.
Okrągłe logo staje się coraz bardziej popularne wśród start-upów, ponieważ pokazuje, że centralny punkt jest zakorzeniony w centrum, ale niekoniecznie jest ograniczony dowolnym kształtem. Logo bez słów jest również bardzo modne w ostatnich latach, ponieważ pomaga w krótkim skupieniu uwagi wśród milenialsów.
Nie chodzi tylko o to, jak kreatywne są projekty lub jak ładne są kolory, ale o to, jaką wartość przyniesie to firmie i jej grupie docelowej.